Šta je bitumen?
Bitumen predstavlja derivat nafte. U pitanju je crna, lepljiva tečnost,
slična katranu. Da bi bio u tečnom stanju, mora se podgrejati na visokim
temperaturama. Predstavlja izuzetno efikasnu hidroizolaciju protiv vode
i valge iz tla i kao takav svojim svojstvima ne šteti okolini.
Zašto se još uvek koristi hidroizolacija na bitumenskim osnovama?
- dugogodišnja pozitivna iskustva sa bitumenom kao građevinskim materijalom, koji su još pre nekoliko hiljada godina upotrebljavalji Sumerci i Vavilonci
- pravilnim izborom i ugradnjom proizvoda od bitumena, može se očekivati izuzetno dug vek trajanja objekta
- pouzdanost nepropuštanja vode i vlage čak i nakon nekoliko decenija
- trajnost bitumena, čak i pod ekstremnim uslovima (visoke temperature, ciklične promene, pritisci ….)
- jednostavna i brza ugradnja sa niskom upotrebom energije,
- ekološki prihvatljiv – nije štetan za okolinu,
- nije kancerogen i ne zagađuje vode
Koja je osnovna podela bitumenskih traka?
Bitumenske trake se dele prema:
- Vrsti uloška
- Količini veziva
- Debljini trake
- Kvalitetu veziva (plastomerni,elastomerni bitumen )
- Nameni ( sekundarna hidroizolacija, hidroizolacija temelja,hidroizolacija ravnih krovova, parna brana,
- hidroizolacija mostova)
- Načinu primene ( trake za lepljenje sa vrućim bitumenom,trake za varenje, samolepljive trake)
Koje vrste nosača (uložaka) postoje kod bitumenskih traka?
Postoje
bitumenske trake koje u svojoj strukturi imaju sledeće vrste uložaka:
karton, stakleni voal (V), tkanina (T) , poliesterski filc (P),
aluminijumska folija (AL). U zavisnosti od namene bira se i traka sa
određenom vrstom uloška. Npr: kod parne brane koriste se uvek trake sa
aluminijumskom folijom.
Da li je stakleni voal kvalitetniji uložak od poliesterskog filca?
Ne, stakleni voal nije kvalitetniji uložak u odnosu na poliesterski
filc. Poliesterski filc se u odnosu i na stakleni voal i na taknaninu,
ne cepa, ne kida i ima mnogo duži vek trajanja.
Da li oznaka V – 4 označava traku debljine 4mm?
Ne. Pre svega oznaka V označava da je u pitanju traka sa staklenim voalom. Broj 4 ukazuje na količinu veziva koju ta traka ima ali nikako debljinu trake.
Na koji način se pravilno transportuju trake?
Bitumenske trake uvek treba transportovati u vertikalnom položaju, nikako horizontalno. Ukoliko se transportuju u horizontalnom položaju mogu se slepiti i na taj način nisu adekvatne za dalju ugradnju.
Koja je osnovna razlika između Kondora i Kondorina?
Kondor je:
- Plastomer bitumenska traka (sa APP dodacima)
- Ima veću količinu bitumena modifikovanog APP-om
- Veća debljina trake u odnosu na Kondorin
- Temperaturna postojanost od -5˚C do 120˚C
- Uložak stakleni voal, poliesterski filc i staklena tkanina
- Primena: upotrebljava se prvenstveno u nadzemnim hidroizolacionim sistemima gde su povećani zahtevi postojanosti na visokim i niskim temperaturama. Koristi se i u podzemnim hidroizolacionim sistemima protiv vlage i vode pod pritiskom.
Dok je Kondorin:
- Plastomer bitumenska traka
- Uložak stakleni voal ili poliesterski filc
- Temperaturna postojanost od 0˚C do 100˚C
- Primena: za manje zahtevne, jedno ili višeslojne, hidroizolacijevert
ikalnih i horizontalnih podzemnih delova objekta protiv vlage i vode koja nije pod pritiskom.
Нема коментара:
Постави коментар